NEWS & EVENTS

OPEN DOORS V Νίκος Ζανιάς

Νίκος Ζανιάς / Η ΠΡΟΒΛΗΤΑ (2023)

Τελειόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος ΜΑ Photography & Visual Language (MAFA) εκθέτει το έργο που φιλοτέχνησε στα πλαίσια της Διπλωματικής του στην εικαστική Έκθεση Open Doors V.

Λίγα λόγια για τον Νίκο

Ο Νίκος Ζανιάς είναι ερασιτέχνης σκηνοθέτης και φωτογράφος. Τα έργα του κάποιος μπορεί να τα δει στο YouTube και στο Vimeo, καθώς και τις φωτογραφίες του στο Instagram. Σκηνοθετικά τον ενδιαφέρουν μικρού μήκους ταινίες οι οποίες είναι low με no budget και στις φωτογραφίες του, πρόσφατα εξερευνά το πως κάποιος μπορεί να πει μία ιστορία με φωτογραφίες. Το πρόσφατο καλλιτεχνικό του έργο είναι μία φωτο-ταινία στην οποία εξερευνά την αφήγηση με φωτογραφίες υπό του πρίσματος του βίντεο.

ARTIST STATEMENT

Η ιδέα για το πτυχιακό καλλιτεχνικό έργο ήρθε όταν είδα τη La Jetée (1962) του Chris Marker και θέλησα να αναζητήσω το γιατί η ταινία αυτή έγινε με φωτογραφίες αντί για κινούμενη εικόνα. Έτσι ξεκίνησε ένα “ταξίδι” αναζήτησης του αινίγματος της La Jetée (1962) παράλληλα με τα γυρίσματα της φωτο-ταινίας μου όπου και ακολούθησα την ίδια ακριβώς φόρμα με τη La Jetée (1962), δηλαδή να τη γυρίσω με σχεδόν εξ ολοκλήρου φωτογραφίες (ψηφιακές). Το “ταξίδι” αυτό με οδήγησε στο να ακολουθήσω και σχεδόν την ίδια καλλιτεχνική διαδικασία που είχε ακολουθήσει και ο Chris Marker. Δηλαδή με την ολοκλήρωση του μοντάζ κινηματογράφησα το slideshow που είχα δημιουργήσει με τις φωτογραφίες, με μία κάμερα VHS (βιντεοκασέτα). Ο Marker δηλαδή κινηματογράφησε τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει, σε μια τρικέζα, με φιλμ, ενώ εγώ τις κινηματογράφησα με κασέτα VHS (βίντεο) από την οθόνη του υπολογιστή.

Εφόσον έκανα ένα “remake” (Appropriation) της La Jetée (1962), με οδήγησε να χρησιμοποιήσω και την ίδια διαδικασία πραγματοποίησης της, αλλά αυτή τη φορά με μια αυτοσχέδια ψηφιακή τρικέζα VHS η οποία πρόσφερε και αυτή το “τρεμοφέγγισμα” του φιλμ, μια αναλογική κίνηση πάνω από την εικόνα, εφόσον η βιντεο-κασέτα είναι με ταινία: κινείται.

Το αποτέλεσμα, ήταν να αναδυθούν θεωρητικά νοήματα όπως το Άδειο Κουτί του Gilles Deleuze, το between-the-images του Raymond Bellour, το MacGuffin, το Appropriation και το Generation Loss όπου είναι η απώλεια ποιότητας που προέρχεται από αντίγραφα ή διακωδικοποιήσεις δεδομένων και εμφανίζεται κυρίως σε φωτογραφίες η βίντεο.

Επίσης εξερευνήθηκε η σχέση της φωτογραφίας με τον κινηματογράφο όπως το παρουσιάζει ο David Campany στο βιβλίο του: Photography and Cinema.

SOCIAL MEDIA

Instagram

Youtube

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ