NEWS & EVENTS

OPEN DOORS V Αντώνης Καλαβρέζος

Αντώνης Καλαβρέζος / Synchronized

Ο Αντώνης Καλαβρέζος εκθέτει το έργο που φιλοτέχνησε στα πλαίσια της Διπλωματικής του | ΒΑ Fine Art & New Media στην εικαστική Έκθεση Open Doors V.

Λίγα λόγια για τον Αντώνη

Ο Αντώνης Καλαβρέζος ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε Fine Arts and New Media στον ΑΚΤΟ  και τα στα έργα του μπορεί κανείς να παρατηρήσει ζωγραφικά σύμπαντα τα οποία αντλούν στοιχεία από το υποσυνείδητο, τη καθημερινή ζωή, τον περίπλοκο κόσμο του κυβερνοχώρου, καθώς και από διάφορους ζωγραφικούς κόσμους όπως αυτόν των comics, ή της αφηγηματικής δύναμης του σουρεαλισμού. 

Αυτή η πρακτική  ενισχύεται  μέσα από την ανάπτυξη των έργων με τη μορφή ενοτήτων, στοιχισμένων  με τη λογική του πολύπτυχου (“retable”) ή σαν μία σελίδα από κόμικ  που ξεδιπλώνει μια ελεύθερη αφήγηση  που συνεχώς μετασχηματίζεται.   

ARTIST STATEMENT

Κεντρικός άξονας του έργου μου με τίτλο «Synchronized» είναι η ερμηνεία και η αποτύπωση της μόνιμής μεταμορφωτικής διαδικασίας την οποία βιώνει ένα άτομο στην σύγχρονη τεχνολογική πραγματικότητα, η οποία είναι κυριαρχημένη από την ισχύ της εικόνας, της αναμφίβολης δύναμης και έκτασης του κυβερνοχώρου, αλλά και των προτύπων ομορφιάς και ασχήμιας που είναι άμεσο αποτέλεσμα των παραπάνω συνθηκών. Σε αυτό το πλαίσιο τα ζητήματα που με απασχολούν περιστρέφονται γύρω από τη κεντρική ιδέα της παραμόρφωσης/μεταμόρφωσης και θίγουν την ισχύ εδραιωμένων στερεοτυπικών αντιλήψεων που προβάλλονται πάνω σε έννοιες της ταυτότητας. Ο θεατής καλείται να αμφισβητήσει τα όρια ανάμεσα στον εαυτό και τον άλλο, μεταξύ της μνήμης και της πραγματικότητας, μεταξύ της στερεοτυπικής ομορφιάς και παραμορφωμένης ασχήμιας. Ταυτόχρονα, δρουν ως μία αντανάκλαση των αναμνήσεων, των συναισθημάτων, των εμπειριών και της φαντασίας μου που γεννιούνται από τη συνεχή αλληλεπίδραση με την τεχνολογικά κυριαρχημένη σύγχρονη πραγματικότητα.  

Για να ενδυναμώσω τις παραπάνω προβληματικές γύρω από την έννοια της ταυτότητας, η φιγούρα του εαυτού μου, σαν ένας πρωταγωνιστής μίας φανταστικής πραγματικότητας δρα ως η κύρια οντότητα στα ζωγραφικά σύμπαντα που δημιουργώ και φέρει πάνω του ποικίλες μορφολογικές παραμορφώσεις ως ένα βίαιο αποτέλεσμα των παραπάνω στερεοτύπων. Βέβαια, όπως και στη περίπτωση των πρωταγωνιστών στον κινηματογράφο, στα comics ή ακόμα και στα video games, όπου ο χαρακτήρας είναι ένα μη υπαρκτό πρόσωπο που ως σκοπό έχει να καλύψει τις ανάγκες ενός ρόλου/χαρακτήρα, έτσι και η χρήση της φιγούρας του εαυτού μου δεν αποσκοπεί στην καθ’ αυτού ταύτιση μου με αυτήν. Με άλλα λόγια, δε πρόκειται για μία συμβατική αυτοπροσωπογραφία αναφερόμενη μόνο στο φαίνεσθαι, αλλά χρησιμοποιείται ως στοιχείο ενδοσκόπησης και εντριβής με μία σειρά από μη οπτικές πραγματικότητες, εξελίξεις, μεταμορφώσεις.  

SOCIAL MEDIA

Facebook

Instagram

LinkedIn

TikTok

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ