
Πρεμιέρα για το Πρώτο Ελληνικό BMW Art Car, εμπνευσμένο και υλοποιημένο in situ από μέλη της σπουδαστικής κοινότητας του AKTO Art & Design College, στο πλαίσιο του πολυδιάστατου event «THE BMW OIKOS» που διοργάνωσε το BMW Group Hellas στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου, στον υψηλής αισθητικής χώρο του Domus στα Αστέρια Γλυφάδας, η BMW παρουσίασε μια νέα αντίληψη γύρω από την premium κινητικότητα, μέσα από μια σειρά μοναδικών εμπειριών που συνδύαζαν την τεχνολογία, την πολυτέλεια και τη σχεδιαστική καινοτομία.
Ανάμεσα στις live παρουσιάσεις και το πλήθος των θεματικών η συμμετοχή του AKTO ξεχώρισε ως ένα δυνατό εικαστικό statement: ένα ζωντανό έργο τέχνης, σε μορφή Art Car, που δημιουργήθηκε μπροστά στα μάτια του κοινού, αναδεικνύοντας τη σύνδεση της τέχνης με τον σχεδιασμό, την τεχνολογία και την εμπειρία της κίνησης.
Μέλη της δημιουργικής κοινότητας του προγράμματος BA (Hons) Fine Art & New Media του AKTO ανταποκρίθηκαν στην πρό(σ)κληση να μεταμορφώσουν ένα εντυπωσιακό BMW μοντέλο σε έργο τέχνης, με live action κατά τη διάρκεια του event.
Η εικαστική διαδικασία εξελίχθηκε ως μια live δημιουργική performance διάρκειας 10 ωρών. Το θέμα είχε ως βασικό άξονα την πολυχρωμία και τη ροή, με το concept να αντλεί έμπνευση από την αίσθηση της ταχύτητας, της ελευθερίας και της δυναμικής του αστικού τοπίου.
Η δράση ξεκίνησε με προετοιμασία της επιφάνειας του οχήματος, χρησιμοποιώντας διαφανή προστατευτικά υλικά. Στη συνέχεια, έγιναν σημάνσεις και masking, ώστε να προστατευτούν επιλεγμένες περιοχές, πριν ξεκινήσει η εφαρμογή των χρωμάτων. Τα υλικά εφαρμόστηκαν με ακρίβεια και στόχο να αναδείξουν τη σχεδιαστική ταυτότητα του αυτοκινήτου. Οι φόρμες που δημιουργήθηκαν ήταν οργανικές και δυναμικές, ακολουθώντας την αεροδυναμική και τη γεωμετρία του οχήματος, δίνοντας την αίσθηση κίνησης και συνεχούς ροής.
Παρά τις προκλήσεις ενός live εγχειρήματος, η ομάδα του AKTO την Κυριακή 01/06 και ώρα 16.00 παρέδωσε ένα αισθητικά ισχυρό αποτέλεσμα που ενσωμάτωσε με ευαισθησία και δημιουργικότητα το ζητούμενο του brand. Το έργο αποτελεί παράδειγμα εικαστικής προσέγγισης για το πώς με τη δύναμη της τέχνης μεταμορφώνουμε και δημιουργούμε νέες εμπειρίες.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Christopher Puth, CEO του BMW Group Hellas: «Επιθυμούμε να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια της Premium Κινητικότητας και τους επόμενους μήνες θα προσφέρουμε το επόμενο επίπεδο μιας ξεχωριστής εμπειρίας για τους πελάτες μας».
Το BMW Art Activation by AKTO ενσάρκωσε ακριβώς αυτή την εμπειρία: μια σύμπραξη δημιουργικότητας, φαντασίας και τεχνικής ακρίβειας, που απογείωσε τη δυναμική του design σε δημόσιο χώρο, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι η τέχνη είναι παντού – όταν της δώσεις χώρο να αναπνεύσει.
Το project BMW Fine Art Activation by AKTO συντόνισε η Κατερίνα Αποστολίδου, Εικαστικός και Διευθύντρια του προγράμματος BA (Hons) Fine Art & New Media, με την καθοδήγηση και υποστήριξη της οποίας υλοποιήθηκε η δράση από την AKTO Team.
Ακολουθούν τα μέλη της σπουδαστικής ομάδας AKTO από το πρόγραμμα σπουδών BA (Hons) Fine Art & New Media
- Koci Denisa
- Rodriguez Krizia Marie
- Γκεοργκίεβα Σοφία
- Ζώρζου Εύα
- Μαγιάρ Αγγελόπουλος Αλέξιος Ιωάννης Φίλιππος
- Παπαδημητρίου Έλενα
BMW Press Event | 02/06
Η BMW Fine Art Activation by AKTO κορυφώθηκε με την παρουσίαση του ολοκληρωμένου αποτελέσματος στο κοινό, τη Δευτέρα 2 Ιουνίου, στο επίσημο Press Event της BMW με θερμά συγχαρητήρια στα μέλη της σπουδαστικής ομάδας του ΑΚΤΟ. Το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά πώς η τέχνη μπορεί να αποδεσμευτεί από τις παραδοσιακές επιφάνειες έκφρασης και να ενσωματωθεί σε ένα σύγχρονο αντικείμενο design — σε πραγματικό χρόνο και σε πραγματικό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, ο Κωνσταντίνος Διαμαντής, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας BMW Group Hellas, αφού προλόγισε τον Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο του BMW Group Hellas, Christopher Puth, κάλεσε την Δρ Στέλλα Κυρίμη, CEO του AKTO, η οποία ανέβηκε στη σκηνή και με λόγο εμπνευστικό και ουσιαστικό, μίλησε για τη δύναμη της δημιουργικότητας. Αναφέρθηκε στο design thinking ως κοινό έδαφος που ενώνει διαφορετικά πεδία – από την τέχνη και τον σχεδιασμό μέχρι την τεχνολογία – και υπογράμμισε τον διαχρονικό ρόλο του AKTO που, από το 1971, υπηρετεί την καινοτομία και τον ολιστικό σχεδιασμό. «Η τέχνη και το design είναι εργαλεία κατανόησης, εξέλιξης και σύνδεσης. Μέσα από συνεργασίες όπως αυτή, δημιουργούμε νέες εμπειρίες που έχουν διάρκεια και ουσία», ανέφερε.
Στη συνέχεια, ο Αλέξης Αγγελίδης, Βιομηχανικός Σχεδιαστής & μέλος της Ακαδημαϊκής Ομάδας του ΑΚΤΟ στο Product Design, αναφέρθηκε στο BMW concept που προσέγγισε η ομάδα σπουδαστών και μίλησε για τη σημασία της τέχνης πέρα από τις αίθουσες και τα μουσεία: τέχνη που αγκαλιάζει αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως το αυτοκίνητο ως κομμάτι του αστικού τοπίου, προσβάσιμη και ζωντανή.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Νίκου Καψή, Βιομηχανικού Σχεδιαστή της BMW, και με ένα θερμό χειροκρότημα ενώ ακολούθησε γεύμα σε γιορταστικό και δημιουργικό κλίμα.
Το BMW Art Car by AKTO δεν ήταν απλώς μια εικαστική δράση. Ήταν μια εμπειρία ανοιχτής δημιουργίας, μια συνάντηση τέχνης και τεχνολογίας, όπου οι γραμμές, οι φόρμες και τα υλικά έγιναν γλώσσα συνεργασίας, σχεδιαστικής σκέψης και αισθητικής τόλμης.
Η σύμπραξη AKTO και BMW απέδειξε ότι όταν οι ιδέες βρίσκουν χώρο, το design βρίσκει τον δρόμο του – και μαζί του, το μέλλον της τέχνης σε πραγματική κίνηση.