BA in Sketch-Comics-Cartoon

“Αυτό το μικρό βιβλίο έχει μια ανάμεικτη φύση. Αποτελείται από μια σειρά σχεδιασμένων εικόνων. Κάθε μια συνοδεύεται από μια η δυο γραμμές κειμένου. Οι εικόνες χωρίς το κείμενο θα είχαν μόνο ένα αμυδρό νόημα. Το κείμενο χωρίς τις εικόνες δεν θα είχε κανένα απολύτως νόημα. Μαζί αποτελούν ένα είδος νουβέλας χωρίς όμως να αποτελούν πραγματικά μια νουβέλα.”

Rodolphe Töpffer, ο πρώτος σύγχρονος δημιουργός κόμικς, 1843

Από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις μέρες μας, έχει αναπτυχθεί ένα ευρύτατο φάσμα που εκτείνεται από το σκίτσο και την γελοιογραφία, μέχρι το animation και τις τρισδιάστατες ψηφιακές εφαρμογές. Ο σύγχρονος καλλιτέχνης που κινείται σε αυτόν τον ανοιχτό και συνεχώς εξελισσόμενο χώρο, διακρίνεται για τις σχεδιαστικές και αφηγηματικές δεξιότητες του και αναπτύσσει την ευρηματικότητα και την ευελιξία του, τόσο με παραδοσιακές εικαστικές τεχνικές, όσο και με την ταχύτατα αναπτυσσόμενη τεχνολογία, προκειμένου να αποκτήσει απεριόριστες δημιουργικές δυνατότητες στην παραγωγή πρωτότυπων εικόνων.

Η αγορά εργασίας για έναν δημιουργό που δραστηριοποιείται στον χώρο του σκίτσου, των κόμικς και των κινουμένων σχεδίων, είναι ανάλογη των πολλαπλών εφαρμογών και χρήσεων των εικόνων που μπορεί να δημιουργήσει στον χώρο των εντύπων και των εκδόσεων ως δημιουργός κόμικς, σκιτσογράφος αλλά και ως εικονογράφος. Παράλληλα, με την αίσθηση της αλληλουχίας των εικόνων και της σκηνοθεσίας που προϋποθέτει η ανάπτυξη της 9ης Τέχνης, μπορεί να εξελιχθεί σε σχεδιαστή story-boards και να σταδιοδρομήσει στη Διαφήμιση, στο χώρο των εταιρειών τηλεοπτικής και κινηματογραφικής παραγωγής, αλλά και να επεκταθεί στον χώρο της κινούμενης εικόνας (animation).

Κατόπιν κατατακτήριας συνέντευξης και επίδειξης φακέλου εργασιών, που προέρχεται από προηγούμενη ακαδημαϊκή διαδρομή, μπορεί ο σπουδαστής, εφόσον οι εργασίες του καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της ύλης των διδασκομένων μαθημάτων του προγράμματος Σκίτσο-Κόμικς-Καρτούν (Sketch-Comics-Cartoon), να περάσει σε προχωρημένο εξάμηνο και έτος σπουδών και να ολοκληρώσει τις σπουδές του μέσα από τα προγράμματα του Middlesex University.

Στο σημείο αυτό σημειώνουμε ότι, μετά την ψήφιση νέων μέτρων και τη λήψη Υπουργικών Αποφάσεων το Νοέμβριο του 2012, ως προς την εφαρμογή των Νόμων 4046/2012 και 4093/2012, καθίσταται επιπλέον εφικτή η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας για τους πανεπιστημιακούς τίτλους σπουδών. Αυτή η εξέλιξη συνεπάγεται την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους που αποκτούν πανεπιστημιακά πτυχία μέσω Κολλεγίων, όπως ο ΑΚΤΟ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (άρθρο 13 του Νόμου 4148/2013). Απαραίτητη προϋπόθεση όλων των παραπάνω είναι η απόκτηση τουλάχιστον πτυχίου Bachelor.

Εδώ, μπορείτε να δείτε μερικές αποφάσεις που αφορούν σε αποφοίτους του ΑΚΤΟ (για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων έχουν αφαιρεθεί τα στοιχεία των αποφοίτων και του πρωτοκόλλου των αιτήσεών τους).

Με το κύρος και την αξιοπιστία του ΑΚΤΟ, του πιο εξειδικευμένου εκπαιδευτικού οργανισμού στις περιοχές του art & design, προσφέρονται και διετή προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης – ΙΕΚ στο σκίτσο, με τον τίτλο “Τέχνη Σκίτσου – Εικονογραφίας – Γραφικών”.

Το πνεύμα που διέπει τον ΑΚΤΟ είναι η ανάδειξη των αξιών κάθε σπουδαστή εξατομικευμένα. Έτσι, θεωρούμε χρέος μας να υποστηρίζουμε έμπρακτα τους σπουδαστές μας, όχι μόνο ηθικά αλλά και οικονομικά.

Πραγματοποιήστε την εγγραφή σας τώρα και επωφεληθείτε από το Πρόγραμμα Εκπτώσεων και Οικονομικών Διευκολύνσεων του ΑΚΤΟ.

Επικοινωνήστε, σήμερα, με τη Γραμματεία του AKTO στο information@aktocollege.gr ή τηλεφωνήστε στο 210 5230130 (Αθήνα) – 2310 221231 (Θεσσαλονίκη) για να ενημερωθείτε αναλυτικά για τα προνόμια του Προγράμματος Εκπτώσεων και Οικονομικών Διευκολύνσεων.

Δείτε περισσότερα:

 

Όλα αρχίζουν συνήθως από ένα απλό σκίτσο.

Με τα πιο απλά υλικά-μολύβι, πενάκι, μαρκαδόρο, χαρτί-και με τον πιο άμεσο τρόπο μπορεί να αρχίσει η γοητευτική διαδικασία της έκφρασης για ένα παιδί που ανακαλύπτει τον εαυτό του σχεδιάζοντας και δίνοντας ζωή στις μορφές που γεννάει η φαντασία του.

Αυτό είναι το κλειδί που ανοίγει την πύλη για το συναρπαστικό καλλιτεχνικό πεδίο που κρύβεται πίσω από τον…αθώο όρο «κόμικς». Γιατί τα κόμικς (comics),πέρα από την κωμική τους διάσταση, όπως προδίδει και η Ελληνική καταγωγή του όρου, είναι μια μορφή ολοκληρωμένης αφηγηματικής Τέχνης, που χρησιμοποιεί ισότιμα το γραπτό λόγο, τα εργαλεία και τις τεχνικές των εικαστικών Τεχνών.

Με αφετηρία τον πολυδιάστατο αυτόν τρόπο έκφρασης, από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις μέρες μας, έχει αναπτυχθεί ένα ευρύτατο καλλιτεχνικό φάσμα που εκτείνεται από το σκίτσο και την γελοιογραφία, μέχρι το animation και τις τρισδιάστατες ψηφιακές εφαρμογές.

Στόχος του προγράμματός μας είναι να δώσουμε στο σπουδαστή μας, όλα τα εφόδια και τις γνώσεις ώστε να εξελίξει τις σχεδιαστικές και αφηγηματικές δεξιότητές του και να αναπτύξει την ευρηματικότητα και την ευελιξία του χρησιμοποιώντας, τόσο παραδοσιακές εικαστικές τεχνικές, όσο και την ταχύτατα αναπτυσσόμενη τεχνολογία και αποκτώντας, έτσι, απεριόριστες δημιουργικές δυνατότητες στην παραγωγή πρωτότυπων εικόνων.

Αυτό που θεωρούμε πολύ σημαντικό είναι να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τον κάθε σπουδαστή, μέσα από τη συνεχή επαφή και την προσωπική βελτίωσή του, στη δημιουργία της δικής του «προσωπικής γραμμής», της δικής του καλλιτεχνικής ταυτότητας-υπογραφής που θα τον κάνει να διακριθεί στον χώρο του σκίτσου, των κόμικς και των κινούμενων σχεδίων – σε μια αγορά, δηλαδή, που είναι ανάλογη των πολλαπλών εφαρμογών και χρήσεων των εικόνων και όπου ο νέος καλλιτέχνης/επαγγελματίας μπορεί να δημιουργήσει στον χώρο των εντύπων και των εκδόσεων ως δημιουργός κόμικς, σκιτσογράφος αλλά και ως εικονογράφος.

Παράλληλα, με την αίσθηση της αλληλουχίας των εικόνων και της σκηνοθεσίας που προϋποθέτει η ανάπτυξη της 9ης Τέχνης, μπορεί να εξελιχθεί σε σχεδιαστή story-boards και να σταδιοδρομήσει στη Διαφήμιση, στο χώρο των εταιριών τηλεοπτικής και κινηματογραφικής παραγωγής, αλλά και να επεκταθεί στο χώρο της εμψύχωσης (animation).

Όλα αρχίζουν, λοιπόν, με ένα σκίτσο, αλλά το πόσο μακριά θα φτάσει κανείς σχεδιάζοντας το μέλλον του δεν έχει όρια, όπως και η δημιουργικότητα…

Γιώργος Μπότσος, Διευθυντής Κλάδου Sketch-Comics-Cartoon

 

Το πρόγραμμα σπουδών είναι τριετές και οδηγεί σε πτυχίο Bachelor of Arts Honours Degree από το Middlesex University.

Α’ έτος

Εισάγει τους σπουδαστές στις αρχές και τις τεχνικές που θα τους δώσουν τις βάσεις για να αναπτύξουν τις αναγκαίες δεξιότητες και θα τους οδηγήσουν στη δημιουργία του δικού τους προσωπικού ύφους στα επόμενα έτη.

Στη διάρκεια αυτού του έτους θα διδαχθείτε σχεδιαστικά – τεχνικά μαθήματα και μαθήματα Θεωρία Χρώματος, αναπτύσσοντας τις σχεδιαστικές σας ικανότητες και την αίσθηση της συμμετρίας, των όγκων αλλά και της αξίας του σχήματος και του χρώματος. Θα αναπτύξετε μεθόδους και τεχνικές στον σχεδιασμό σκίτσου και θα εξειδικευτείτε περισσότερο σε μορφές σκίτσου όπως το γελοιογραφικό, το αναπαραστατικό, το παιδικό, η καρικατούρα κλπ.

Θα διδαχθείτε Ιστορία της Τέχνης, για να μπορέσετε να διευρύνετε το γνωστικό σας πεδίο και να γνωρίσετε τα καλλιτεχνικά ρεύματα και την εξέλιξη των εικαστικών Τεχνών, ενώ παράλληλα το μάθημα της Ιστορίας των Κόμικς θα σας εισαγάγει στο φαινόμενο και στη φύση των κόμικς, καλύπτοντας όλες τις σχολές, τις τάσεις, αλλά και το έργο των μεγάλων δημιουργών, που διαμόρφωσαν την ιδιαίτερη αυτή οπτική λογοτεχνία.

Παράλληλα θα εισαχθείτε στις βασικές αρχές και στους κανόνες της εικονογραφημένης αφήγησης, ενώ με το μάθημα της φωτογραφίας θα αποκτήσετε γνώσεις, που θα σας φανούν πολύ χρήσιμες στην ανάπτυξη της φαντασίας και στην αποτύπωση των εικόνων σας.

1ο εξάμηνο σπουδών

2ο εξάμηνο σπουδών

Β’ έτος

Το δεύτερο έτος σας καλεί να εφαρμόσετε όσα μάθατε στο πρώτο έτος, δίνοντας σας αφορμές και κίνητρα για να δημιουργήσετε πρωτότυπα έργα.

Η Δημιουργία χαρακτήρων, με την ανάπτυξη των δικών σας ηρώων, η Εικονογράφηση, με τη σε βάθος ανάλυση και εφαρμογή τεχνικών και η συνέχεια του μαθήματος του κόμικς, με την ανάπτυξη μεθόδων σελιδοποίησης και δόμησης της αφήγησης, είναι μαθήματα που θα σας επιτρέψουν να αναπτύξετε τη δημιουργικότητά σας και, μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις, να βρείτε λύσεις και να εξελίξετε το προσωπικό σας ύφος.

Με το μάθημα της Γραφιστικής Κινηματογράφου θα αξιοποιήσετε τις τεχνικές δυνατότητες έκφρασης που προσφέρει η κινούμενη εικόνα, ενώ το μάθημα του Σεναρίου μέσα από ασκήσεις και αφηγηματικές τεχνικές, θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε στην οργάνωση και διατύπωση των ιδεών σας και των δικών σας ιστοριών.

Παράλληλα, με την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, θα γνωρίσετε σε βάθος τα σύγχρονα ψηφιακά προγράμματα επεξεργασίας εικόνας που θα σας φανούν απαραίτητα για την εξέλιξη της δημιουργικότητας σας.

3ο εξάμηνο σπουδών

4ο εξάμηνο σπουδών

Γ’ έτος

Στο πέμπτο εξάμηνο θα εκπονήσετε μια γραπτή ερευνητική μελέτη (dissertation) έκτασης 10.000 λέξεων πάνω σε ένα θέμα που σχετίζεται με το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών σας. Θα την παρουσιάσετε ενώπιον των καθηγητών σας και των συναδέλφων σας και θα αξιολογηθείτε. Παράλληλα με την εκπόνηση της ερευνητικής εργασίας, θα προετοιμάσετε και ένα δημιουργικό project (subject) ως προετοιμασία της διπλωματικής σας εργασίας, μέσα από workshops που οργανώνονται από την Σχολή.

Στο έκτο εξάμηνο θα δουλέψετε και θα παρουσιάστε την διπλωματική σας εργασία σε θέμα της επιλογής σας από το χώρο του Comics και των Cartoons. Θα συνοδευτεί από πλούσιο προσχεδιακό υλικό, που θα δίνει πληροφορίες για την έρευνά σας, θα τεκμηριώνει τη σε βάθος μελέτη της όλης εργασίας, θα εξηγεί τις δημιουργικές σας επιλογές και θα καθοδηγεί τον εξεταστή από τα στάδια της προετοιμασίας έως το ολοκληρωμένο έργο. Με την εργασία σας αυτή αποδεικνύεται ότι είστε έτοιμος επαγγελματίας πανεπιστημιακού επιπέδου.

Ερευνητική εργασία

Διπλωματική εργασία

 

  • Γιώργος Μπότσος – Δημιουργός Comics/Διαφημιστής – Διευθυντής
  • Κώστας Ανανίδας – Γλύπτης
  • Αντώνης Ατματζίδης – Φωτογράφος
  • Δημήτρης Βιτάλης – Illustrator
  • Χρήστος Γεωργουδάκης – Ζωγράφος/Graphic Designer
  • Ιωάννης Μάνος – Interior Designer
  • Κώστας Παπαθανασίου – Graphic Designer/Illustrator
  • Μαρία Πασχαλίδου – Εικαστικός
  • Θανάσης Πέτρου – Σχεδιαστής/Δημιουργός Comics
  • Φώτης Πεχλιβανίδης – Κομίστας
  • Αντώνης Ράλλης – Ιστορικός Τέχνης

 

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η μάθηση και η διδασκαλία διακρίνονται για τη σταδιακά αυξανόμενη επιδίωξη αυτονομίας και αυτοδιάθεσης.

Ο ΑΚΤΟ έχει συνδεθεί με εκπαιδευτικές πρακτικές που αποσκοπούν στην ανάπτυξη αυτόνομων προσωπικοτήτων που αυτοδιαχειρίζονται την παραγόμενη γνώση. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επαγγελματικό τοπίο αυτή η εκπαιδευτική δέσμευση είναι κρίσιμης σημασίας για τη διασφάλιση της ικανότητας των σπουδαστών να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Στον ΑΚΤΟ οι σπουδές στο Art και Design στηρίζονται σε έναν ευρύ διδακτικό σχεδιασμό. Ανάμεσα στις εκπαιδευτικές μεθόδους περιλαμβάνονται σεμινάρια που εστιάζουν στη θεωρία, διαλέξεις σε σχετικά θέματα, καθώς και εργαστήρια, παρουσιάσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές, διαγωνισμοί κλπ.

Οι Διδακτικές στρατηγικές χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες:

Α. Εργασίες – Σεμινάρια – Ασκήσεις -Διαλέξεις

Στα σεμινάρια και τις διαλέξεις, οι σπουδαστές αποκτούν πρόσβαση σε σημειώσεις, διαφάνειες, βίντεο προβολές και στην απαιτούμενη βιβλιογραφία, που τους επιτρέπει να μάθουν σε βάθος για τις διαφορετικές πτυχές της τέχνης που σπουδάζουν. Η μεταδοτική ικανότητα των διαλέξεων συμβάλλει στην εμπέδωση των βασικών γνώσεων από τους σπουδαστές, ενώ στα σεμινάρια καλλιεργείται η κριτική σκέψη και η δυνατότητα πολυμερούς επικοινωνίας. Όταν κρίνεται αναγκαίο, προσφέρονται, επίσης, φροντιστηριακά μαθήματα ,ώστε να ενισχυθεί η αντιληπτική ικανότητα των σπουδαστών.

Τα σχέδια εργασιών (project briefs), τα οποία ποικίλλουν σε αριθμό για κάθε ενότητα και εξάμηνο, περιλαμβάνουν λεπτομερή περιγραφή των απαιτήσεων ενός θέματος καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης για την εργασία των σπουδαστών.

Η πρόοδος των σπουδαστών παρακολουθείται μέσω της αξιολόγησης των εργασιών, καθώς και από διάφορα τεστ κατά την παρακολούθηση σεμιναρίων και διαλέξεων.

B. Ενισχυτικές διδακτικές μέθοδοι

Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν οι σπουδαστές μέσω των διαλέξεων, σεμιναρίων και εργασιών ενισχύονται περαιτέρω μέσα από δραστηριότητες, όπως οι οργανωμένες επισκέψεις σε εκθέσεις, μουσεία, εργοστάσια, οι εκπαιδευτικές εκδρομές, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς, η οργάνωση εκθέσεων από τους σπουδαστές, κλπ. Οι δραστηριότητες αυτές βοηθούν τους σπουδαστές να αφομοιώνουν τις βασικές έννοιες και να βλέπουν την εφαρμογή τους σε πραγματικές συνθήκες.

Ο ΑΚΤΟ έχει μια μακρά σχέση με τη βιομηχανία και την καλλιτεχνική κοινότητα στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ότι, μέσα από την πορεία των σπουδών τους, οι σπουδαστές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν τις πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με κάθε σημαντικό γεγονός στον τομέα τους.

Γ. Αυτόνομη μάθηση με επιβλέποντα καθηγητή

Ο θεσμός του επιβλέποντα καθηγητή είναι ένα ζωτικής σημασίας συστατικό σε ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών, ειδικά στο τελευταίο έτος που οδηγεί στην απόκτηση του Bachelor, κατά το οποίο οι τακτικές συναντήσεις με τον επιβλέποντα καθηγητή αποτελούν την κύρια μέθοδο διδασκαλίας. Η μεταστροφή από μια παραδοσιακή σε μια πιο ανεξάρτητη μορφή μάθησης είναι συνεπής με τη γενική εκπαιδευτική πολιτική του ΑΚΤΟ και ανατροφοδοτείται από την εφαρμογή της αξιολόγησης.

143;18;topLeft;topRight
141;18;topLeft;topRight
181;18;topLeft;topRight
89;18;topLeft;topRight
110;20;topLeft;topRight
114;18;topLeft;topRight

 

British Accreditation Council

 

QAA


Middlesex University Partner

BA in Sketch-Comics-Cartoon 26/05/2013

Campus Αθήνας

Ευελπίδων 11Α (έναντι Πανελληνίου Γ.Σ.)
Αθήνα, 113 62
Τηλ: 210 52 30 130, Fax: 210 38 13 700

Campus Θεσσαλονίκης

26ης Οκτωβρίου 38-40 & Ανδρέου Γεωργίου
(δίπλα στο MET HOTEL) Θεσσαλονίκη, 546 27
Τηλ: 2310 221 231, Τηλ/Fax: 2310 544 723


information@aktocollege.gr